نمایش و تحلیل آثار نازنین سربندی

نمایش و تحلیل آثار نازنین سربندی

پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸

نازنین سبحان سربندی، متولد ۱۳۲۸؛ نقاش، فیلمنامه نویس، کارگردان انیمیشن و انیماتور، فارغ التحصیل دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
او انیمیشنهای «قالی»، «رد پا»، «اتحاد»، «نشانی»، «صفر»، «ماه مهربان»، «سایه‌ای که نور شد» و «باد دوچرخه سوار» و همچنین چندین تیزر تبلیغاتی را تولید کرده است. او عضو هیات داوران جشنوارههای پویانمایی، خانه سینما و شمسه بوده است. انیمیشن‌های وی در جشنوارههای متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده و موفق به دریافت جوایزی همچون جایزۀ «پاندای طلا» از جشنواره سیچوان چین و دیپلم افتخار جشنوارۀ تایوان شده است. نازنین سربندی علاوه بر همکاری با کانون پرورش فکری، سابقۀ همکاری با دو استودیوی فیلم‌ تبلیغاتی در کشور آلمان را در کارنامه خود دارد.

انجمن آسیفا در روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه جلسۀ نمایش آثار نازنین سربندی را در خانه هنرمندان برگزار کرد. در این جلسه ابتدا هفت انیمیشن کوتاه از این فیلمساز پیشکسوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شد. سپس هدی اثنی عشری؛ کارشناس تحلیل گر این برنامه پیرامون روند پیشرفت آثار و تکنیک جسورانۀ این فیلمساز در حین تولید، با وی به گفتگو و پرسش و پاسخ پرداخت.

نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.