آسیفای بین‌الملل ترکیب جدید هیأت اجرایی خود را شناخت

آسیفای بین‌الملل ترکیب جدید هیأت اجرایی خود را شناخت

جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

در ماه گذشته (تیرماه ۱۴۰۱ - جولای ۲۰۲۲) به روال دوره‌های قبل انتخابات تعیین هیات اجرایی آسیفای بین‌الملل به انجام رسید. پس از دو دوره ریاست آسیفای بین‌الملل، ‹خانم سایوکو کینوشیتا› هنرمند پیشکسوت ژاپنی و مؤسس جشنوارۀ بسیار قدیمی هیروشیما این منصب را به خانم ‹دیه‌نا مورس› آمریکایی واگذار کرد که خود از هنرمندان بنام و پیشکسوت انیمیشن تجربی و مدرس دانشگاه است.

‹دیه‌نا مورس› دارای مدرک کارشناسی ارشد در هنرهای زیبا و تکنولوژی، و هنرمند مستقل انیمیشن تجربی است که آثاری از او در مجموعۀ «سسمی استریت»، و مجموعه‌های دائمی مانند موزه هنرهای متروپولیتن حضور دارند. او عضو آکادمی هنرها و علوم تصویر متحرک (the Academy of Motion Picture Arts and Sciences) و عضو بازنشستۀ دانشگاه «گرند ولی استیت» در میشیگان آمریکاست. ‹دیه‌نا› که سابق بر این سال‌ها در کسوت معاونت آسیفای بین‌الملل خدمت کرده است، اکنون در اوریگان جنوبی در ایالات متحده زندگی می‌کند.

در انتخابات اخیر، که بر اساس سازوکارهای قانونی اساسنامه آسیفای بین‌الملل از طریق رای‌گیری مخفی از نمایندگان آسیفای هر کشور به انجام می‌رسد، در ترکیبی بسیار بین‌المللی و متکثر، اشخاص زیر به انتخاب رسیدند و در نتیجه انتخاب مجدد، برخی از دورۀ قبلی در جایگاه خود ابقا شدند که برای سه سال در مسئولیت‌های خود انجام وظیفه خواهند کرد.

اعضای هیأت اجرایی منتخب برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵:

  • دیه‌نا مورس: ریاست آسیفای بین‌الملل - امریکا
  • آناستازیا دیمیتریا: معاون رئیس - یونان
  • محمد غزاله: معاون رئیس - مصر
  • جانچیل لی: معاون رئیس - چین
  • آناگرت ریکتر: معاون رئیس - آلمان
  • استفان استریل: خزانه‌دار - اتریش
  • توماس رنولدنر: دبیرکل - اتریش

آسیفا یا انجمن بین‌المللی فیلم انیمیشن که در سال ۱۹۶۰ تحت لوای یونسکو تاسیس شد و در سال ۲۰۲۲ نیز ۶۰ سالگی خود را جشن گرفت،‌ قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مرجع مردم‌نهاد بین‌المللی مختص انیمیشن است. با ریاست نورمن مک‌لارن به عنوان نخستین رییس آسیفای بین‌الملل،‌ مؤسسان آن امید داشتند تا با استفاده از ابزار انیمیشن به مثابه پلی میان فرهنگ‌ها و باورهای گوناگون برای کنارگذاشتن اختلافات، جهانی از صلح و گفتگو ممکن شود.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.