بیستمین جشن روز جهانی انیمیشن هفتم آبان ١٤٠٠

بیستمین جشن روز جهانی انیمیشن هفتم آبان ١٤٠٠

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰

انجمن آسیفا به مناسبت روز جهانی انیمیشن در روز هفتم آبان منتخبی از انیمیشن های مرکز گسترش را در دو سانس متوالی نمایش داد. این برنامه با قرائت بیانیه ای توسط مریم کشکولی نیا؛ رئیس هیات مدیره آسیفا، آغاز شد.  سپس ده انیمیشن از جدیدترین تولیدات مرکز به نمایش گذاشته شد. لازم به توضیح است که بخاطر شرایط کرونا و اجبار موکد مسئولین سالن نمایش برای رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ظرفیت از یک سو و استقبال بی سابقه علاقمندان از برنامه از سویی دیگر سبب شد تعدادی از دوستان موفق به دیدن برنامه نشوند که موجب تاسف انجمن آسیفا شد.

متن بیانیه انجمن آسیفا به مناسبت روز جهانی انیمیشن:
هر روزِ با هم بودن را با بهانه یا بی بهانه می توان گرامی داشت. به پاس چیزهای مشترک، حتی رویاهای ناهمگون، جمع شدن در مکانی چون اینجا یا این روزها در لامکانی به نام فضای مجازی، و گفت و شنید، خاصه در پاییز.
پیش از آنکه ما خانه ای بنا کنیم میان شهر، این درختان تناورِ چهار فصل را یکی اینجا کاشته است، که ما هرگز نخواهیم دانست نام و نسبش را، اما امروز، من و شما را به ضیافت هزار رویا می برد.
روز سهم نویسی، در ترازوی قضاوت، آثار به جا مانده از ما نیز داوری خواهد شد. و بیشتر دوست میداریم که آن روز درختی یا درختانی نجواگر زیبایی باشیم، از چشم دیگران.
یک سال دیگر هم گذشت و ما زنده ایم که یاد کنیم از چیزهای مشترکی که دوستشان داریم، عشق می ورزیم و با یاد آنها زندگی می کنیم.
خوشحالیم که هنوز چیزهایی در این دنیا هست که ما را به وجد می آورد، تصاویر جان داده شده به دست زنان و مردانی هنرمند و محجوب که جهان ما را رنگین تر، پرسش گرتر و تحمل پذیرتر می کنند.
تا بود و وجود اینها هست دنیای ما جایی دلپذیرتر و دوست داشتنی تر خواهد بود.
روز جهانی انیمیشن بر یک یک شما مبارک.
@asifairan

تصاویر
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.